Deposit
- Syarat dan Kelayakan
- Siapa yang boleh memohon Akaun GX?
- Siapakah yang tidak boleh memohon Akaun GX?
- Bagaimana untuk memohon akaun GX?
- Apa yang saya perlukan untuk membuka GX Account?
- Saya seorang pelajar/suri rumah, bolehkah saya memohon GX Account?
- Bolehkah saya mempunyai lebih dari satu (1) akaun GX?
- Bolehkah saya memohon Akaun GX secara bersama?
- Bolehkah saya memohon bagi pihak rakan atau ahli keluarga saya?
- Bolehkah saya mendaftar untuk Akaun GX jika saya menggunakan peranti yang di-jailbreak/diroot?
- Mengapakah permohonan dari pada rakyat US, US Prs dan pemegang Green Card tidak diproses?
- Mengapa saya tidak boleh mendaftar untuk GXBank jika telefon bimbit saya tidak mempunyai kod laluan?
- Permohonan
- Dokumen apakah yang diperlukan untuk membuka Akaun GX?
- Bagaimana saya boleh menyemak status permohonan Akaun GX saya?
- Saya telah melakukan permohonan untuk GX Account sebelum ini tapi saya tidak melengkapkannya. Apa yang patut saya buat?
- Mengapa selfie yang saya serahkan tidak sepadan dengan profil MyKad untuk akaun saya?
- Saya menghadapi masalah semasa proses pengaktifan akaun GX. Apa yang perlu saya lakukan?
- Akaun Utama
- Apa itu Akaun Utama?
- Adakah terdapat jumlah maksimum yang boleh saya depositkan ke dalam Akaun GX saya?
- Akaun saya telah dibuka tetapi ditutup oleh GXBank selepas itu. Apa yang berlaku?
- Apakah yang dimaksudkan dengan "Jumlah Baki" yang dipaparkan di laman utama Aplikasi GXBank?
- Apakah yang dimaksudkan oleh "baki tersedia" yang dipaparkan pada halaman utama Aplikasi GX?
- Bagaimanakah cara saya menyemak baki Akaun GX saya?
- Bagaimanakah saya boleh melihat butiran Akaun GX saya?
- Bagaimanakah saya boleh menuntut deposit pertama saya jika ia gagal dikembalikan semula ke akaun asal?
- Bagaimana jika saya tidak mempunyai akaun bank dengan bank lain untuk melaksanakan pemindahan dana?
- Bolehkah saya membuat transaksi dengan Akaun Utama?
- Bolehkah saya memilih nombor Akaun GX pilihan saya sendiri?
- Bolehkah saya menambah dana dari akaun bersama?
- Dari manakah wang akan ditolak semasa saya menjalankan transaksi menggunakan Kad Debit?
- Di manakah saya boleh melihat baki akaun untuk Akaun Utama sahaja?
- Di manakah saya boleh melihat nombor Akaun GX saya?
- Jika pemindahan dilakukan dari institusi kewangan lain menggunakan nombor akaun saya. Kemanakah dana tersebut diletakkan?
- Mengapa pemindahan dana pertama ke akaun GX saya gagal?
- Perlukah saya membuat deposit minimum untuk membuka Akaun GX?
- Terdapat dana yang dipindahkan daripada institusi kewangan lain ke Akaun GX saya. Di manakah dana akan dikreditkan?
- Poket Simpanan
- Apakah Poket Simpanan?
- Adakah saya boleh mengakses atau melihat Poket Simpanan yang telah ditutup?
- Adakah saya mempunyai nombor akaun yang berbeza untuk Poket Simpanan?
- Bagaimanakah cara saya menutup Poket Simpanan?
- Bagaimanakah cara saya untuk membuat perubahan pada Poket Simpanan saya selepas ia dibuat?
- Bagaimanakah saya boleh membuat Poket Simpanan?
- Berapa banyak Poket Simpanan boleh saya buat?
- Bolehkah saya melakukan transaksi terus Poket Simpanan?
- Bolehkah saya menggunakan semula/mengitar semula Poket Simpanan untuk matlamat atau tujuan lain sebaik sahaja matlamat saya sebelum ini telah dicapai atau tidak lagi digunakan?
- Jika akaun Simpanan saya tidak aktif, adakah saya akan terus mendapatkan faedah harian?
- Mengapa saya tidak boleh mencipta matlamat simpanan dengan sasaran 30 tahun?
- Penyata Akaun
- Bagaimanakah saya boleh mendapatkan penyata akaun bulanan saya?
- Adakah penyata akaun saya akan menunjukkan jumlah faedah yang saya peroleh daripada Akaun Utama dan Poket Simpanan saya?
- Adakah saya akan menerima penyata akaun untuk bulan tertentu jika tiada transaksi dibuat ke akaun saya?
- Adakah saya akan menerima penyata akaun untuk Poket Simpanan saya?
- Berapa lama e-penyata bulanan Akaun Simpanan saya akan berada di dalam aplikasi?
- Bilakah e-penyata Akaun Simpanan dijana?
- Bolehkah saya dapatkan penyata akaun secara fizikal melalui pos ke alamat saya?
- Bolehkah saya meminta e-Penyata bulanan saya dihantar ke alamat e-mel saya?
- Bolehkah saya mempunyai penyata akaun yang menggabungkan kedua-dua Akaun Utama dan Poket Simpanan menjadi satu?
- Dalam format apakah saya boleh memuat turun e-penyata saya?
- Mengapa tiada faedah yang dipaparkan untuk semalam atau hari-hari tertentu?
- Saya baru membuka Akaun GX saya. Mengapa tiada penyata yang tersedia di dalam aplikasi GXBank saya?
- Saya melihat ada percanggahan atau pertikaian dalam transaksi saya. Bagaimana saya laporkan?
- Faedah, Pembayaran & Caj
- Adakah saya masih akan mendapat faedah jika saya tidak mencapai matlamat simpanan dalam Poket Simpanan saya?
- Adakah saya memperoleh faedah tambahan dalam Poket Simpanan saya?
- Adakah terdapat baki minimum untuk memperoleh faedah dalam Akaun GX saya?
- Adakah terdapat had baki maksimum untuk mendapatkan faedah dalam Akaun GX saya?
- Adakah terdapat sebarang bayaran untuk Akaun GX saya yang dorman?
- Adakah terdapat sebarang penalti atau bayaran untuk menutup Akaun GX saya?
- Adakah terdapat sebarang yuran atau caj untuk Akaun GX saya?
- Apakah kadar faedah untuk Akaun GX saya?
- Bagaimanakah faedah harian dikira?
- Bagaimana jika faedah yang dikira daripada baki akhir hari adalah kurang daripada RM0.01?
- Bilakah faedah akan dipaparkan ke Akaun GX saya?
- Di manakah faedah yang diperolehi akan dipaparkan?
- Di manakah saya boleh melihat faedah yang saya perolehi dalam Akaun GX saya?