Skip to main content
DIGIBANK Malaysia

Mengapa saya tidak dapat mengemas kini nombor telefon bimbit saya? Ia mengatakan nombor itu sudah diambil.

 

Sekiranya anda menghadapi masalah untuk mengemas kini nombor telefon bimbit anda, nombor tersebut berkemungkinan telah dipautkan ke Akaun GX sedia ada. Berikut adalah mungkin mengapa isu ini berlaku:

  • Akaun Sedia Ada: Anda berkemungkinan sudah mempunyai Akaun GX yang didaftarkan dengan nombor telefon yang sama. Sila cuba ingat semula PIN GXBank anda dan log masuk. Jika anda Terlupa PIN anda, rujuk artikel kami tentang cara untuk menetapkannya semula. Bagaimanakah cara menukar PIN GXBank saya?
  • Nombor kitar semula: Nombor telefon boleh dikitar semula oleh pembekal perkhidmatan,ini bermaksud nombor semasa anda mungkin dimiliki orang lain sebelum ini. Namun, ini tidak memberikan pemilik sebelumnya akses ke Akaun GX anda, tetapi maklumat lama mungkin masih wujud.

Jika anda telah mengesah bahawa anda tidak mempunyai Akaun GX dengan nombor mudah alih yang sama dan nombor yang disyaki kitar semula, sila hubungi Hotline Khidmat Pelanggan kami untuk mendapatkan bantuan. Untuk mengemas kini nombor telefon anda, kami memerlukan bukti pemilikan, seperti screenshot daripada halaman aplikasi pembekal perkhidmatan, gambar jelas pembayaran bil telefon anda yang menunjukkan nama dan nombor telefon bimbit anda.

  • Was this article helpful?