Skip to main content
DIGIBANK Malaysia

Bolehkah saya menggunakan aplikasi GXBank pada lebih daripada satu peranti?

 

Menguruskan Akses Aplikasi GXBank Merentasi Peranti

Untuk memastikan keselamatan akaun GXBank dan maklumat peribadi anda, aplikasi hanya boleh diakses pada satu peranti pada satu masa. Ikuti arahan di bawah untuk menguruskan pendaftaran peranti, mengekalkan keselamatan akaun, dan menyelesaikan isu jika anda perlu menukar peranti.

Cara Menukar Peranti
Jika anda mahu mengakses aplikasi GXBank pada peranti baharu, anda perlu membuang akaun daripada peranti lama anda. Berikut ialah caranya:

Langkah demi Langkah:

  1. Pada Peranti Asal Anda:
    • Buka aplikasi GXBank
    • Pilih “Profil” > “Keselamatan dan Privasi” > “Buang akaun dari peranti” > “Sahkan
  2. Pada Peranti Baharu Anda:
    • Log masuk ke aplikasi GXBank
    • Sahkan identiti anda:
      • Masukkan nombor telefon dan PIN bank
      • Lengkapkan pengesahan tambahan dengan mengambil swafoto
    • Selepas berjaya, peranti baharu anda akan dipautkan ke Akaun GX Biz anda

Makluman Notifikasi
Apabila anda cuba log masuk pada peranti baharu, satu notifikasi akan dihantar ke peranti asal anda untuk memaklumkan cubaan log masuk. Ini memastikan anda sentiasa dimaklumkan tentang sebarang aktiviti dalam akaun anda.

Nota: Sila ambil maklum bahawa terdapat tempoh bertenang selama 12 jam untuk mengelakkan sebarang transaksi tanpa kebenaran selepas peranti baharu dipautkan semula ke akaun anda. Anda tidak boleh melakukan sebarang transaksi ketika dalam tempoh ini.

  • Was this article helpful?